Inför julen

Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sist. Det har varit lucia. Tyvärr fick jag inte vara lucia i år heller... fick inte se någon stjärngosse med strut heller, vilket jag gärna hade sett..


Annars har livet rullat på i sin stilla lunk, stilla och stilla... Panik över vad man ska köpa för julklappar till alla. Helst till barnen. Å vad hur ska men veta vad en ettåring vill ha?? Visst har man varit liten själv men inte kommer man väl ihåg vad man ville ha då?? kommer ju nästan inte håg vad jag gjorde i går...

Det är ju roligast att köpa julklappar med lite tanke bakom. Men jag tror att min hjärna har slutat fungera ibland. Vet inte om det är för att man har så mycket att göra och är konstant trött eller om livet bara är så lika så man inte orkar bry sig.


Men nu är det helgen före jul. Tyvärr har inte julkänslan kommit än.. Har lyssnat på för lite julmusik. Sjung dock massa jullåtar i bilen i går och Zeus var väl måttligt road. Ska hem och leta reda på lite julsånger som jag kan försöka lära mig att spela på gitarr. Kanske kommer julkänslan i helgen när jag ska baka en massa och göra lite knäck och kola. Vilket också alltid är lika spännande.. Sleven med knäck som fastnar överallt och välter alla knäckformar också svär man lite och bränner sig på knäcken när man ska göra kultestet..


I helgen ska jag även slå in alla julklappar.. Antar att när man står där och slår in julklapparna upptäcker man att man glömt någon..

Men jag tror att jag har fått med alla som jag tänkt, men man vet aldrig...


Vi ska fira med släkt och vänner, men just nu känns det som jag vill sticka så långt härifrån som möjligt när jag fått höra vilka det blir... usch. Det känna inte så kul! Men jag får väl försöka göra det bästa av situationen.


~Jennifer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0